ແປພາສາ:
ປົກປ້ອງ: ໂລໂກ້, ຊື່ ແລະ ແບຣນ ຂອງທ່ານ | ອາຍຸການປົກປ້ອງ: 10 ປີ ແລະ ສາມາດຕໍ່ອາຍຸໄດ້ຕະຫຼອດ |
---|---|
ເວລາ: ~8 ເດືອນ | ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ: ~1.5 ລ້ານ ກີບ |
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ | ນິຕິກຳສະເພາະ: ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ |
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າແມ່ນຫຍັງ?
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ແມ່ນ ສັນຍາລັກໃດໜຶ່ງ ຫຼື ຫຼາຍສັນຍາລັກລວມກັນ (ເຊັ່ນ ຕົວໜັງສື, ຕົວເລກ, ຊື່, ຄຳສັບ, ຂໍ້ຄວາມ, ຮູບຖ່າຍ, ຮູບແຕ້ມ, ຮູບປະດິດ, ກຸ່ມຂອງສີ, ຮູບຮ່າງ ຫຼື ຮູບຊົງຂອງວັດຖຸ ແລະ ເຄື່ອງໝາຍສະຖິຕິ) ທີ່ນໍາໃຊ້ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການ ເພື່ອເປັນ ການຈໍາແນກລະຫວ່າງສິນຄ້າ/ບໍລິການດັ່ງກ່າວ ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການອື່ນ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍຊາດ, ທຸງຊາດ, ກາໝາຍທາງການ, ສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທຳ ຫຼື ຄຳຫຍໍ້ ຫຼື ຊື່ເຕັມ ຂອງຕົວເມືອງ, ເທດສະ ບານ ແລະ ແຂວງ, ນະຄອນຂອງ ສປປ ລາວ ແລະ ຂອງຕ່າງປະເທດ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດຈາກ ອົງການຈັດຕັ້ງ ຂອງລັດຖະບານ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍ ຂອງອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ຫຼື ສັນ ຍາລັກ ທີ່ເກີດຈາກສົນທິສັນຍາສາກົນ, ກາປະທັບທາງການ ຫຼື ສັນຍາລັກ ຂອງລັດ ຫຼື ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ ຈາກລັດ ຫຼື ອົງການ ຈັດຕັ້ງສາກົນ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຊື່, ຮູບ ຫຼື ມີຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບບຸກຄົນ ທີ່ຍັງມີຊີວິດຢູ່ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຮູບ ຂອງສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທໍາ ຫຼື ອະນຸສອນສະຖານ, ປະຫວັດສາດ ຫຼື ຊື່ ຫຼື ຮູບ ຫຼື ຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບວິລະຊົນແຫ່ງຊາດ ຫຼື ຜູ້ນຳ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍ ທີ່ອາດເປັນການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ຂັດກັບຮີດຄອງປະ ເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ສິ່ງທີ່ອາດສ້າງຄວາມເສື່ອມເສັຍ ຫຼື ສະແດງ ໃຫ້ເຫັນຄວາມສຳພັນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງກັບບຸກຄົນມີຊີວິດ ຫຼື ເສັຍຊີວິດແລ້ວ, ສະຖາບັນ, ຄວາມເຊື່ອຖື ຫຼື ສັນຍາລັກຂອງຊາດ ຫຼື ນຳມາແຫ່ງການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ທຳລາຍ ຊື່ສຽງ ແລະ ອື່ນໆ.
ປະເພດ
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ປະກອບມີ 4 ປະເພດ:
- ເຄື່ອງໝາຍສຳລັບສິນຄ້າ (Goods Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າປະເພດ ອຸປະໂພກ ແລະ ບໍລິໂພກ ທົ່ວໄປ.
- ເຄື່ອງໝາຍບໍລິການ (Service Mark): ໃຊ້ກັບການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍຮັບຮອງ (Certification Mark): ໃຊ້ຮັບຮອງຄຸນນະພາບຂອງສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍລວມໝູ່ (Collective Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການ ທີ່ຜະລິດຈາກກຸ່ມບໍລິສັດ ຫຼື ບໍລິສັດໃນເຄືອດຽວກັນ.
ຄຸນປະໂຫຍດ
- ອະນຸຍາດໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ເພື່ອສະແຫວງຫາຜົນປະໂຫຍດ (Trademark licensing) ເຊັ່ນຜ່ານ:
- ການແຟຣນໄຊ (Franchising), ການຂະຫຍາຍແບຣນ (Brand Extension), ການສ້າງແບຣນຮ່ວມກັນ (Co-Branding) ແລະ ອື່ນໆ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ ຄື/ຄ້າຍຄື ກັນ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ຂາຍ/ໂຄສະນາ ສີນຄ້າ/ບໍລິການ ທີ່ຕິດເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ.
- ປ້ອງກັນຜົນປະໂຫຍດ ຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ຈາກການລະເມີດຂອງຜູ້ອື່ນ ເຊັ່ນ: ສິດໃນການຮ້ອງຟ້ອງ/ການໄດ້ຮັບການຊົດເຊີຍຈາກຄວາມເສັຍຫາຍ.
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ
- ຍື່ນຕໍ່ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ກ່ອນວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ.
*ສາມາດຍື່ນຕໍ່ໄດ້ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ນັບແຕ່ວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ ແຕ່ຕ້ອງໄດ້ຈ່າຍຄ່າທຳນຽມໃນການຍື່ນຊັກຊ້າ.
- ທ່ານສາມາດຕິດຕໍ່ຫາ ບໍລິສັດທີ່ໃຫ້ບໍລິການຊັບສິນທາງປັນຍາ ເພື່ອຈ້າງໃຫ້ເຂົາດຳເນີນການຈົດທະບຽນແທນໄດ້*.
*ກົມຊັບສິນທາງປັນຍາ ຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສະໜອງບໍລິການຈາກບໍລິສັດດັ່ງກ່າວແຕ່ຢ່າງໃດ.
ແປພາສາ:
ປົກປ້ອງ: ໂລໂກ້, ຊື່ ແລະ ແບຣນ ຂອງທ່ານ | ອາຍຸການປົກປ້ອງ: 10 ປີ ແລະ ສາມາດຕໍ່ອາຍຸໄດ້ຕະຫຼອດ |
---|---|
ເວລາ: ~8 ເດືອນ | ຄ່າໃສ່ຈ່າຍ: ~1.1 ລ້ານ ກີບ |
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ | ນິຕິກຳສະເພາະ: ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ |
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າແມ່ນຫຍັງ?
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ແມ່ນ ສັນຍາລັກໃດໜຶ່ງ ຫຼື ຫຼາຍສັນຍາລັກລວມກັນ (ເຊັ່ນ ຕົວໜັງສື, ຕົວເລກ, ຊື່, ຄຳສັບ, ຂໍ້ຄວາມ, ຮູບຖ່າຍ, ຮູບແຕ້ມ, ຮູບປະດິດ, ກຸ່ມຂອງສີ, ຮູບຮ່າງ ຫຼື ຮູບຊົງຂອງວັດຖຸ ແລະ ເຄື່ອງໝາຍສະຖິຕິ) ທີ່ນໍາໃຊ້ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການ ເພື່ອເປັນ ການຈໍາແນກລະຫວ່າງສິນຄ້າ/ບໍລິການດັ່ງກ່າວ ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການອື່ນ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍຊາດ, ທຸງຊາດ, ກາໝາຍທາງການ, ສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທຳ ຫຼື ຄຳຫຍໍ້ ຫຼື ຊື່ເຕັມ ຂອງຕົວເມືອງ, ເທດສະ ບານ ແລະ ແຂວງ, ນະຄອນຂອງ ສປປ ລາວ ແລະ ຂອງຕ່າງປະເທດ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດຈາກ ອົງການຈັດຕັ້ງ ຂອງລັດຖະບານ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍ ຂອງອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ຫຼື ສັນ ຍາລັກ ທີ່ເກີດຈາກສົນທິສັນຍາສາກົນ, ກາປະທັບທາງການ ຫຼື ສັນຍາລັກ ຂອງລັດ ຫຼື ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ ຈາກລັດ ຫຼື ອົງການ ຈັດຕັ້ງສາກົນ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຊື່, ຮູບ ຫຼື ມີຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບບຸກຄົນ ທີ່ຍັງມີຊີວິດຢູ່ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຮູບ ຂອງສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທໍາ ຫຼື ອະນຸສອນສະຖານ, ປະຫວັດສາດ ຫຼື ຊື່ ຫຼື ຮູບ ຫຼື ຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບວິລະຊົນແຫ່ງຊາດ ຫຼື ຜູ້ນຳ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍ ທີ່ອາດເປັນການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ຂັດກັບຮີດຄອງປະ ເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ສິ່ງທີ່ອາດສ້າງຄວາມເສື່ອມເສັຍ ຫຼື ສະແດງ ໃຫ້ເຫັນຄວາມສຳພັນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງກັບບຸກຄົນມີຊີວິດ ຫຼື ເສັຍຊີວິດແລ້ວ, ສະຖາບັນ, ຄວາມເຊື່ອຖື ຫຼື ສັນຍາລັກຂອງຊາດ ຫຼື ນຳມາແຫ່ງການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ທຳລາຍ ຊື່ສຽງ ແລະ ອື່ນໆ.
ປະເພດ
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ປະກອບມີ 4 ປະເພດ:
- ເຄື່ອງໝາຍສຳລັບສິນຄ້າ (Goods Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າປະເພດ ອຸປະໂພກ ແລະ ບໍລິໂພກ ທົ່ວໄປ.
- ເຄື່ອງໝາຍບໍລິການ (Service Mark): ໃຊ້ກັບການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍຮັບຮອງ (Certification Mark): ໃຊ້ຮັບຮອງຄຸນນະພາບຂອງສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍລວມໝູ່ (Collective Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການ ທີ່ຜະລິດຈາກກຸ່ມບໍລິສັດ ຫຼື ບໍລິສັດໃນເຄືອດຽວກັນ.
ຄຸນປະໂຫຍດ
- ອະນຸຍາດໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ເພື່ອສະແຫວງຫາຜົນປະໂຫຍດ (Trademark licensing) ເຊັ່ນຜ່ານ:
- ການແຟຣນໄຊ (Franchising), ການຂະຫຍາຍແບຣນ (Brand Extension), ການສ້າງແບຣນຮ່ວມກັນ (Co-Branding) ແລະ ອື່ນໆ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ ຄື/ຄ້າຍຄື ກັນ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ຂາຍ/ໂຄສະນາ ສີນຄ້າ/ບໍລິການ ທີ່ຕິດເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ.
- ປ້ອງກັນຜົນປະໂຫຍດ ຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ຈາກການລະເມີດຂອງຜູ້ອື່ນ ເຊັ່ນ: ສິດໃນການຮ້ອງຟ້ອງ/ການໄດ້ຮັບການຊົດເຊີຍຈາກຄວາມເສັຍຫາຍ.
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ
- ຍື່ນຕໍ່ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ກ່ອນວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ.
*ສາມາດຍື່ນຕໍ່ໄດ້ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ນັບແຕ່ວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ ແຕ່ຕ້ອງໄດ້ຈ່າຍຄ່າທຳນຽມໃນການຍື່ນຊັກຊ້າ.
- ທ່ານສາມາດຕິດຕໍ່ຫາ ບໍລິສັດທີ່ໃຫ້ບໍລິການຊັບສິນທາງປັນຍາ ເພື່ອຈ້າງໃຫ້ເຂົາດຳເນີນການຈົດທະບຽນແທນໄດ້*.
*ກົມຊັບສິນທາງປັນຍາ ຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສະໜອງບໍລິການຈາກບໍລິສັດດັ່ງກ່າວແຕ່ຢ່າງໃດ.
ແປພາສາ:
ປົກປ້ອງ: ໂລໂກ້, ຊື່ ແລະ ແບຣນ ຂອງທ່ານ | ອາຍຸການປົກປ້ອງ: 10 ປີ ແລະ ສາມາດຕໍ່ອາຍຸໄດ້ຕະຫຼອດ |
---|---|
ເວລາ: ~8 ເດືອນ | ຄ່າໃສ່ຈ່າຍ: ~1.1 ລ້ານ ກີບ |
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ | ນິຕິກຳສະເພາະ: ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ |
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າແມ່ນຫຍັງ?
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ແມ່ນ ສັນຍາລັກໃດໜຶ່ງ ຫຼື ຫຼາຍສັນຍາລັກລວມກັນ (ເຊັ່ນ ຕົວໜັງສື, ຕົວເລກ, ຊື່, ຄຳສັບ, ຂໍ້ຄວາມ, ຮູບຖ່າຍ, ຮູບແຕ້ມ, ຮູບປະດິດ, ກຸ່ມຂອງສີ, ຮູບຮ່າງ ຫຼື ຮູບຊົງຂອງວັດຖຸ ແລະ ເຄື່ອງໝາຍສະຖິຕິ) ທີ່ນໍາໃຊ້ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການ ເພື່ອເປັນ ການຈໍາແນກລະຫວ່າງສິນຄ້າ/ບໍລິການດັ່ງກ່າວ ກັບ ສິນຄ້າ/ບໍລິການອື່ນ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ສາມາດຈຳແນກ ສິນຄ້າ/ການບໍລິການ ຂອງບໍລິສັດໃດໜຶ່ງ ແຕກຕ່າງຈາກບໍລິສັດອື່ນ.
- ບໍ່ຄືກັນກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ, ແຫຼ່ງກຳເນີດ ທີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ຄ້າຍຄືກັນ ກັບເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ີ່ໄດ້ຈົດທະບຽນ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງ.
- ບໍ່ມີລັກສະນະຕ້ອງຫ້າມ ທີ່ຂັດກັບຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍຊາດ, ທຸງຊາດ, ກາໝາຍທາງການ, ສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທຳ ຫຼື ຄຳຫຍໍ້ ຫຼື ຊື່ເຕັມ ຂອງຕົວເມືອງ, ເທດສະ ບານ ແລະ ແຂວງ, ນະຄອນຂອງ ສປປ ລາວ ແລະ ຂອງຕ່າງປະເທດ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດຈາກ ອົງການຈັດຕັ້ງ ຂອງລັດຖະບານ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ເຄື່ອງໝາຍ ຂອງອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ຫຼື ສັນ ຍາລັກ ທີ່ເກີດຈາກສົນທິສັນຍາສາກົນ, ກາປະທັບທາງການ ຫຼື ສັນຍາລັກ ຂອງລັດ ຫຼື ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ ຈາກລັດ ຫຼື ອົງການ ຈັດຕັ້ງສາກົນ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຊື່, ຮູບ ຫຼື ມີຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບບຸກຄົນ ທີ່ຍັງມີຊີວິດຢູ່ (ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ).
- ປະກອບດ້ວຍ/ມີ ຮູບ ຂອງສັນຍາລັກທາງວັດທະນະທໍາ ຫຼື ອະນຸສອນສະຖານ, ປະຫວັດສາດ ຫຼື ຊື່ ຫຼື ຮູບ ຫຼື ຄວາມຄ້າຍຄືກັນກັບວິລະຊົນແຫ່ງຊາດ ຫຼື ຜູ້ນຳ ຫຼື ເຄື່ອງໝາຍ ທີ່ອາດເປັນການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ຂັດກັບຮີດຄອງປະ ເພນີອັນດີງາມຂອງຊາດ.
- ປະກອບດ້ວຍ/ບັນຈຸ ສິ່ງທີ່ອາດສ້າງຄວາມເສື່ອມເສັຍ ຫຼື ສະແດງ ໃຫ້ເຫັນຄວາມສຳພັນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງກັບບຸກຄົນມີຊີວິດ ຫຼື ເສັຍຊີວິດແລ້ວ, ສະຖາບັນ, ຄວາມເຊື່ອຖື ຫຼື ສັນຍາລັກຂອງຊາດ ຫຼື ນຳມາແຫ່ງການໝິ່ນປະໝາດ ຫຼື ທຳລາຍ ຊື່ສຽງ ແລະ ອື່ນໆ.
ປະເພດ
ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ປະກອບມີ 4 ປະເພດ:
- ເຄື່ອງໝາຍສຳລັບສິນຄ້າ (Goods Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າປະເພດ ອຸປະໂພກ ແລະ ບໍລິໂພກ ທົ່ວໄປ.
- ເຄື່ອງໝາຍບໍລິການ (Service Mark): ໃຊ້ກັບການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍຮັບຮອງ (Certification Mark): ໃຊ້ຮັບຮອງຄຸນນະພາບຂອງສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການຕ່າງໆ.
- ເຄື່ອງໝາຍລວມໝູ່ (Collective Mark): ໃຊ້ກັບສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການ ທີ່ຜະລິດຈາກກຸ່ມບໍລິສັດ ຫຼື ບໍລິສັດໃນເຄືອດຽວກັນ.
ຄຸນປະໂຫຍດ
- ອະນຸຍາດໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ເພື່ອສະແຫວງຫາຜົນປະໂຫຍດ (Trademark licensing) ເຊັ່ນຜ່ານ:
- ການແຟຣນໄຊ (Franchising), ການຂະຫຍາຍແບຣນ (Brand Extension), ການສ້າງແບຣນຮ່ວມກັນ (Co-Branding) ແລະ ອື່ນໆ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ ທີ່ ຄື/ຄ້າຍຄື ກັນ.
- ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ບຸກຄົນອື່ນ ຂາຍ/ໂຄສະນາ ສີນຄ້າ/ບໍລິການ ທີ່ຕິດເຄື່ອງໝາຍການຄ້າ.
- ປ້ອງກັນຜົນປະໂຫຍດ ຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ຈາກການລະເມີດຂອງຜູ້ອື່ນ ເຊັ່ນ: ສິດໃນການຮ້ອງຟ້ອງ/ການໄດ້ຮັບການຊົດເຊີຍຈາກຄວາມເສັຍຫາຍ.
ຂັ້ນຕອນຂໍຈົດທະບຽນ/ຕໍ່/ຄັດຄ້ານ
- ຍື່ນຕໍ່ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ກ່ອນວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ.
*ສາມາດຍື່ນຕໍ່ໄດ້ ພາຍໃນ 6 ເດືອນ ນັບແຕ່ວັນສິ້ນສຸດອາຍຸການປົກປ້ອງ ແຕ່ຕ້ອງໄດ້ຈ່າຍຄ່າທຳນຽມໃນການຍື່ນຊັກຊ້າ.
- ທ່ານສາມາດຕິດຕໍ່ຫາ ບໍລິສັດທີ່ໃຫ້ບໍລິການຊັບສິນທາງປັນຍາ ເພື່ອຈ້າງໃຫ້ເຂົາດຳເນີນການຈົດທະບຽນແທນໄດ້*.
*ກົມຊັບສິນທາງປັນຍາ ຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສະໜອງບໍລິການຈາກບໍລິສັດດັ່ງກ່າວແຕ່ຢ່າງໃດ.